topmenu

Veelgestelde vragen

U vindt hier de antwoorden op de meest gestelde vragen. Uw vraag niet gevonden? Neem dan gerust even contact met ons op via onze handige chatservice of per e-mail.

* Hoe kan ik een hulpmiddel retourneren?
14 Dagen retourrecht. Niet goed, geld terug. 
Wanneer u een hulpmiddel wilt retourneren kunt u per e-mail contact met ons opnemen via info@monozorg.nl. De wijze van retourneren verschilt namelijk per hulpmiddel. We zullen u vlot en concreet van informatie voorzien. 

* Wat kan ik doen als het bestellen niet lukt?
Vaak is het niet invullen van bepaalde vereiste gegevens, de oorzaak van een bestelprobleem. Bij achteraf betaling kan het aankoopbedrag te hoog zijn. Het systeem van de firma Focum, accepteert soms bedragen boven een bepaald bedrag niet. In dat geval adviseren we een andere betaalmethode te kiezen. U ontvangt vervolgens een bevestiging.

Zakelijk inkopen kan vaak ook per e-mail. Neem gerust contact op via info@monozorg.nl.

* Op welke manieren kan ik betalen?
Er kan worden betaald door middel van iDeal, PayPal, Creditcard en achteraf betaling. De betaling wordt overgemaakt naar D&K Reclame, dat is namelijk onze officiële bedrijfsnaam.

• De inning van Achteraf betalingen zijn uitbesteedt aan de firma Focum. U zult van Focum per e-mail de bijbehorende factuur ontvangen. De Algemene voorwaarden behorende bij achteraf betalingen via Focum vindt u via de volgende link: Algemene voorwaarden Focum i.o.v. Monozorg


* Ontvang ik bij achteraf betaling eerst het product?
Wanneer u kiest voor achteraf betaling ontvangt u even snel het hulpmiddel, als bij de andere betaalmethoden. U kunt echter later betalen. Achteraf betalingen worden beheerd door de firma Focum. U ontvangt per e-mail de factuur van de firma Focum.

* Worden er ook extra kosten berekend?
Nee, we berekenen geen verzendkosten, montagekosten of andere extra kosten over de zorghulpmiddelen. Ook zijn de prijzen al inclusief Btw. Wilt u een hulpmiddel retour sturen, dan zij de verzendkosten van het retourneren wel voor uw eigen rekening.
Bij verzending naar België worden de extra bezorgkosten wel doorberekend. U betaald hiervoor € 4,24.

* Wat zijn de levertijden van de zorghulpmiddelen?
De levertijd varieert per hulpmiddel, daarom staat dit onderaan elke productbeschrijving vermeld. Veel hulpmiddelen zijn binnen drie werkdagen bij u bezorgbaar. Indien het hulpmiddel niet op voorraad is, zal de levertijd enkele werkdagen langer zijn. Indien dit het geval is, staat dit bij het hulpmiddel onderaan de informatie vermeld.

* Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres dan mijn eigen adres laten bezorgen?
Dit is geen probleem. Tijdens het bestelproces kunt u opgeven dat u het zorghulpmiddel wilt laten bezorgen op een ander adres dan het factuuradres.

* Wat als een zorghulpmiddel niet binnen de verwachte levertijd wordt geleverd?
Indien het ons door overmacht niet lukt om uw bestelling binnen de aangegeven levertijd te leveren, zult u per e-mail op de hoogte worden gesteld. Maar uiteraard zal er alles aan worden gedaan om het hulpmiddel snel bij u te kunnen afleveren. In bepaalde gevallen zijn wij echter afhankelijk van derden.

* Met welke voorwaarden kan ik een beroep doen op garantie?
Wij leiden de garantietermijn af uit de gemiddelde levensduur van het betreffende hulpmiddel. Wilt u beroep doen op uw garantie, stuur dan een kopie van uw geldig aankoopbewijs per e-mail naar info@monozorg.nl. Geef hierbij duidelijk aan om welk hulpmiddel het gaat en waarom het een ondeugdelijk product is.

* Binnen welke termijn kan ik hulpmiddelen retour zenden?
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden te annuleren. Na het doorgeven van de annulering, heeft u nogmaals 14 dagen om het hulpmiddel retour te sturen. U krijgt vervolgens het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten terug gestort. De kosten voor het retour sturen van u thuis naar de webwinkel zijn wel voor uw eigen rekening.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen viainfo@monozorg.nl. Wij zullen binnen 14 dagen na aanmelding van uw annulering, het aankoopbedrag terugstorten.

* Komen alle hulpmiddelen in aanmerking om te worden geretourneerd?
Hygiëneproducten kunnen alleen worden geretourneerd wanneer de hygiëneverpakking niet geopend is. Dit omdat we de hygiëne van de hulpmiddelen graag voor u willen kunnen waarborgen. Indien uw product is aangemerkt als een hygiëneproduct, is dit vermeld onderaan in de productbeschrijving op de webwinkel.

* Welke termijnen zijn bij retourneren belangrijk?
Het product dient binnen 14 dagen na aankoop te zijn geretourneerd en te zijn ontvangen bij de leverancier. Wilt u een product retourneren, neemt u dan contact met ons op via: info@monozorg.nl. U zult vervolgens een retourneringsformulier ontvangen, dat u dient bij te voegen bij het te retourneren hulpmiddel.

* Hoe krijg ik mijn geld terug na mijn retourzending?
Na ontvangst van het hulpmiddel door de leverancier, zal binnen 5 werkdagen het aankoopbedrag worden teruggestort. Retourkosten zijn voor uw rekening.